השוק של היום הוא מאוד תחרותי וכדי להצליח היום בעסקים כבר אי אפשר להסתפק רק בפרסומת טובה ובמבצעים של סוף עונה. היום כדי להצליח בשיווק נכון של העסק ובמיתוג הייחודי יש צורך בעזרה מקצועית שתסייע בהתאמה אישית של ניהול מערך השיווק.
השוק של היום הוא מאוד תחרותי וכדי להצליח היום בעסקים כבר אי אפשר להסתפק רק בפרסומת טובה ובמבצעים של סוף עונה. היום כדי להצליח בשיווק נכון של העסק ובמיתוג הייחודי יש צורך בעזרה מקצועית שתסייע בבניית תוכנית עסקית התאמה אישית של ניהול מערך השיווק, תוך כדי עבודה משותפת שמלמדת את בעלי העסק כיצד לפרוץ קדימה למנף את העסק ולהפוך אותו לעסק משגשג.
מה כולל ניהול השיווק?
ניהול השיווק מציע את הידע ואת המומחיות שישנם בכללי השיווק של היום ומסייעים לעסק להציג את עצמו ואת היכולות שלו על פני המתחרים וכך ליצור את הבידול ואת המיתוג האישי.
מה כולל התהליך?
התהליך של ניהול השיווק הוא תהליך מורכב והוא כולל מספר שלבים כאשר כל שלב בנוי על זה שלפניו וכך נבנית לה תכנית ערוכה ובנויה לתלפיות שתוביל את העסק עד להצלחה.
המטרה היא כמובן – בנייה של אסטרטגיה שיווקית מנצחת – אמנם אין כמוכם המכירים את העסק שלכם לפרטי פרטיו. אך עם כל זה תמיד נעשים טעויות ואלו גורמים לבזבוז מיותר של משאבים. ניהול השיווק מקנה את המיקוד הנכון למהלכי השיווק המדויקים והנכונים לבית העסק ואף מסייע לעקוף טעויות או עיכובים מיותרים בעסק. דבר זה נעשה בתהליך של חמישה שלבים:
מיפוי – ראשית יש לבדוק מה הייחודיות של העסק ביחס למתחרים. את מי הוא משרת, מה מפריע לו לצמוח וכו’ . המיפוי מסייע להתקדם הלאה לעבר התהליכים הבאים שייבנו על פי המיפוי.
לסיכום המאמר
זיהוי הזדמנות – כאשר אנחנו יודעים בדיוק אל מי מכוון העסק, ניתן לבנות את הערכים של המותג תוך פנייה ישירה אל קהל היעד עם הגדרות הבידול לעומת המתחרים.
מיתוג –לאחר שזיהינו את המותג ואת הייחודיות שלו נוכל להתמקד בבניית הקו המרכזי שהוא יהיה הקו המנחה שיפעל לשיפור התדמיתי ולפעילות השיווקית של העסק.
קריאייטיב – על פי ערכי המותג ניתן יהיה ליצור את הקריאטייב שיכלול את הסלוגן הנכון, ואת השיווק בצורה הנכונה.
הטמעה – לאחר כל זה ניתן לבנות תכנית שיווקית מול היעדים הברורים ופעילות הטמעה.